Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

start PC

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 21 feb 2013 13:13

start PC

beste mensen,

Na een lange tijd meelezen weer terug. Ik was van plan afgelopen zomer een Hauptwerk systeem te bouwen maar de geboorte van onze zoon gooide 'roet' in het eten.
Inmiddels weer aan het zoeken naar een budget pc.

Ik zou graag met een tweeklaviers sampleset beginnen: Vollenhoven, Velosovo of zoiets.
Voor een PC heb je dan geen ultieme config nodig m.i.
Ik steek liever geld in een goede geluidskaart.

Als voorstel: Moederbord Sandy Bridge I5
werkgeheugen twee keer Corair 8 Gb
Kleine SSD schijf voor opstarten + 1TB harde schijf.

Ga ik met de I5 al te hard? Ik las namelijk dat één van de mensen al lekker draaide met Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz, 12 Mb cache processor....
Als ik door de discussies blader dan valt me op dat een een pc na 2/3 jaar weer moet worden uitgebreid.
Mocht ik dan verder willen kan alsnog uitbreiden.
Kortom: Basic config om 2 klaviers instrument te kunnen behappen.

mvg Jacco de Bree

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 22 feb 2013 14:00

Re: start PC

Met in totaal 16 GB RAM (toch?) en een i5 processor kun je zeker een heel eind komen! Heb ik ook. Ruimschoots voldoende voor de instrumenten die je nu noemt.

Voor de nieuwste generatie samplesets gaat dit wel een minimumvereiste worden, vermoed ik. Maar wel voldoende dus!

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 22 feb 2013 17:37

Re: start PC

Ja wel met 16 Gb Ram. Ik kan nu al wel gaan anticiperen op de toekomst maar dat zie ik dan wel weer!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 22 feb 2013 18:05

Re: start PC

Je kunt wellicht kleiner en goedkoper, maar dan gaat een sample set als Tholen buiten je bereik vallen, evenals de gratis probeerset van de Laurenskerk.

Wat betreft sample sets, je noemt Vollenhove (EUR 325) en Velesovo (EUR 362), maar waarom zou je niet beginnen met Menesterol (EUR 70)? Voor de romantische stemmen kun je dan St Eucaire (EUR 100) erbij nemen.

Wedden dat je op termijn veel meer wilt... Maar als je low-budget wilt starten, dan kom je (naast alle gratis demo's) met deze sets het verst, denk ik.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 22 feb 2013 19:22

Re: start PC

josq schreef:Wat betreft sample sets, je noemt Vollenhove (EUR 325) en Velesovo (EUR 362), maar waarom zou je niet beginnen met Menesterol (EUR 70)? Voor de romantische stemmen kun je dan St Eucaire (EUR 100) erbij nemen.


Mee eens. Menesterol is perfect om te studeren en wat dacht je van Mijdrecht? Niet het beste sampleset maar voor € 40 heb je toch een leuk romantisch beginnersorgel met tal van mogelijkheden.

Overigens zou ik nog geen relatief dure SSD aanschaffen. Tenzij het erg belangrijk is om een minuut eerder te kunnen spelen op een ander sampleset zou ik in een budget/beginners systeem het gewoon houden op een traditionele harde schijf. Bedenk dat een SSD van 60GB al heel snel vol is en de grotere versies kosten het equivalent van menig sampleset.
In de tijd dat je je muziek opzoekt voor het andere sampleset is het andere sampleset bijna wel geladen.

En neem van mij aan; over 2-3 jaar wil je toch weer meer en dan is wat nu het duurste systeem is, dan budget.

Veel plezier in ieder geval met deze fantastische uitvinding.

Gr. Christian

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 23 feb 2013 14:16

Re: start PC

Bedankt allemaal voor het meedenken!

de SSD schijf laat ik vallen!

Bedankt voor de tips voor samplesets. Er is ook een gratis sampleset van Voorthuizen. Iemand daar ervaring mee?

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com