Sweelinq, Xeon CPU's en Windows Server
Ik heb recent een Lenovo x3950 x6 aangeschaft. Dit is een server met 8 xeon cpu's.
Op het ogenblik zitten er 8 xeon e7-8880 cpu's in met 22 cores per stuk 2.86ghz per core.
Tot voorkort draaide ik Hauptwerk en Sweelinq (ik draai ze altijd tegelijkertijd en gebruik meerdere instanties van Sweelinq) op mijn andere computer met een i9-11900k een 8 core CPU, 4.8ghz per core. Deze setup draait probleemloos 7 instanties van Sweelinq, Hauptwerk erbij mits ik niet teveel registers opentrek, alles open van Dudelange lukt ook, maar stacato is out of the question dan.

De Lenovo daarintegen heeft het moeilijk met twee instanties van Sweelinq of 1 instantie Sweelinq en Hauptwerk.
Hauptwerk of meerdere Hauptwerk instanties zelf is geen probleem (heb wel een issue met load over meerdere NUMA nodes, maar dat is niet voor de Sweelinq sectie)
Volle belasting op de CPU komt niet echt voor. Ik kan met Affiniteit de belasting spreiden, er is geen enkele core onder vollast, en toch problemen.
C states en P states uitschakelen verbeterd de situatie iets maar niet veel.
Ik draai op het ogenblik op Windows Server 2022. Dit omdat Windows 11 Enterprise maar 4 CPU's ondersteund. Ik ga nog testen of het beter is op Windows 11 Enterprise.
Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag.
Voorlopig draai ik nu Hauptwerk op de Lenovo en Sweelinq op de andere PC. Dit is echter niet de gewenste situatie gezien de vertraging met het mixen van de audio, (een analoge mixer zou daarvoor eventueel de oplossing zijn) maar de oplossing waarbij alles vanaf de Lenovo draait lijkt mij het beste.