Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

licenties overnemen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5

Geregistreerd: 29 feb 2016 20:31

Bericht 30 maart 2021 00:42

licenties overnemen

Momenteel ben ik me (weer) aan het orienteren op Hauptwerk. Ik heb echter een vraag over het overnemen van de software en samplesets, waar ik een beetje tegenop zie. Het gaat om Hauptwerk V, met als samplesets: Laurenskerk hoofdorgel, Caen (gewoon en Extended) en St Gergenkirche.

Is het praktisch goed uitvoerbaar, als ik de PC met genoemde software overneem, om de betreffende licenties legaal op mijn eigen naam te zetten? Uit div forumberichten maak ik op dat dat dan via zowel Hauptwerk als Sonus Paradisi moet lopen. Of kom ik dan in een oerwoud terecht?

Minder belangrijk / dringend: zou ik indien gewenst kunnen updaten naar Hauptwerk VI, en zo ja: wat houdt de 'perpetual upgrade' (op de Hauptwerk werbsite voor 99 euro) precies in? Betaal je dan aansluitend ook een maandbedrag, of betekent perpetual dat de aanschaf éénmalig is?

Even als achtergrond: ik heb een oud, analoog IsaClassic orgel, mooi meubel, en ik speel er nog met veel plezier op, maar ja, het geluid is wel 'gedateerd'. Als ik overstap gaat de electronica en de plastic klavieren eruit. Eerlijk is eerlijk, dat gaat me ook nog een beetje aan het hart. Maar goed...

Berichten: 40

Geregistreerd: 11 maart 2020 14:41

Bericht 30 maart 2021 08:29

Re: licenties overnemen

Laurenskerk, hoofdorgel en Caen zijn niet encrypted en dan hoef je volgens mij geen licentie over te zetten. Een perpetual license betaal je maar één keer, zonder verdere maandelijkse kosten.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 30 maart 2021 21:00

Re: licenties overnemen

Erwin schreef:Laurenskerk, hoofdorgel en Caen zijn niet encrypted en dan hoef je volgens mij geen licentie over te zetten. Een perpetual license betaal je maar één keer, zonder verdere maandelijkse kosten.


Ik zou aanraden om wel de licentie over te zetten, dus bij Sonusparadisi. Doe je dat niet en brengt de leverancier een update uit, dan kun je die dus niet verkrijgen omdat je volgens Sonusparadisi geen licentie hebt.
Er vanuitgaande dat de huidige eigenaar deze licentie wel heeft, dan zeker overzetten.
Ik heb dit zelf bij de hand gehad met mijn sampleset Freiberg.

Groet Jan

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com