Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Focusrite Scarlett 2i4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 20

Geregistreerd: 02 apr 2015 10:45

Woonplaats: Boxtel

Bericht 24 jan 2021 10:45

Focusrite Scarlett 2i4

Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe computer voor gebruik bij GrandOrgue/Hauptwerk. Ik beschik al over een Focusrite Scarlett 2i4.

Vraag: is de Focusrite Scarlett 2i4 goed genoeg om fijn te spelen voor wat latency & polyfonie betreft? Ik ga er namelijk nu van uit dat mijn computer (11 jaar oud met maar 6GB RAM) de oorzaak van huidige latency en gebrek aan polyfonie is.
Ik zal in eerste instantie alleen met koptelefoon spelen.

Alvast bedankt voor meedenken!

Gr
Jeroen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jan 2021 13:01

Re: Focusrite Scarlett 2i4

Latency & polyfonie hebben beiden te maken met de performance van je PC (de CPU dus).
Heb je een groot audiobuffer in HW ingesteld, dan is de latency groot. De driver van de geluidskaart heeft niet echt veel latency tov die buffervertraging. Je kunt het buffer verkleinen, maar dan moet de polyfonie ook lager gezet worden om tikken in het audio te voorkomen.

Kortom, als je tevreden bent over de geluidskaart, kun je die prima gebruiken bij de nieuwe PC. Maar dan moet er wel een driver voor Windows 10 beschikbaar zijn. Even checken (en van de Scarlett's zijn meerdere generaties, dus ook kijken welke jij hebt).

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com