Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

RME HDSPe AIO PCIe interface

Toon actieve onderwerpen


Jos

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 okt 2015 10:01

Bericht 19 apr 2021 20:49

RME HDSPe AIO PCIe interface

Wie weet hoe ik een koptelefoon aan kan sluiten op een interne geluidskaart RME HDSPe AIO PCIe interface, zonder dat er ook geluid over de digitale versterker gaat?

Op de geluidskaart zitten 2 break-out kabels aangesloten.
Digitale break-out kabel BO968, voor audio naar een PMA-60 van Denon.
Analoge break-out kabel BO9632, voor de midi. Daar zit ook een aansluiting voor koptelefoon op, maar als daar de koptelefoon ingeplugd wordt, blijft er geluid uit de speakers komen.
Oplossing is om de versterker uit te schakelen. Maar is er ook een oplossing om de versterker aan te laten, i.v.m. inbouwen van de versterker.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 20 apr 2021 21:54

Re: RME HDSPe AIO PCIe interface

En als je de koptelefoon aansluiting van de PMA60 gebruikt ?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Jos

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 okt 2015 10:01

Bericht 20 apr 2021 21:58

Re: RME HDSPe AIO PCIe interface

Dat zou kunnen, maar de versterker moet t.z.t. ingebouwd worden, dan wordt het lastiger.
K ga het eens proberen op de XLR aansluiting van de digitale break-out. Dan heb ik nog wel een verloop nodig XLR-Jack.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 20 apr 2021 22:34

Re: RME HDSPe AIO PCIe interface

Jos schreef:Dat zou kunnen, maar de versterker moet t.z.t. ingebouwd worden, dan wordt het lastiger.


Je kan de aansluiting ook 'naar buiten' brengen. Een chassisdeel, een stekker en een stukje kabel. Ik heb mijn geluidskaart in het orgel gebouwd, maar de koptelefoon aan de buitenzijde (buiten het zicht) aangebracht.

Berichten: 5

Geregistreerd: 29 feb 2016 20:31

Bericht 12 mei 2021 21:52

Re: RME HDSPe AIO PCIe interface

Als ik het goed begrijp wil je graag dat bij het inpluggen vd hoofdtelefoon het geluidsniveau vd overige audiouitgangen vd kaart automatisch naar 0 gaat, en weer omhoog als je de hoofdtelefoon loskoppelt. Dat lijkt niet automatisch te kunnen (https://www.forum.rme-audio.de/viewtopic.php?id=14741)

Handmatig kan het wel in Totalmix FX, dat is onderdeel van de driver van je geluidskaart.
Hierbij 2 linkjes naar filmpjes met uitleg over de aanpak: https://www.youtube.com/watch?v=E2J5ratBCGQ en https://www.youtube.com/watch?v=3CirlPcokfQ

Op het RME forum is iemand die een script geschreven heeft (voor Mac) om met één toetsaanslag om te schakelen. Dat lijkt me de kortst mogelijke route (inpluggen, op F5 drukken, en spelen). Of dat script bruikbaar is in jouw situatie kan ik niet nagaan. Mocht je Windows hebben, dan zou een vergelijkbaar script wellicht met TotalKeyMix zijn te maken (script dat werkt via AutoHotkey). Dat zal wel even een puzzel zijn, maar het lijkt erop dat het moet kunnen. Als je TotalKeyMix download, krijg je een pdf met een stappenplan. Er is een virtuele midi-poort op de HW-pc nodig. Allemaal gratis, en piepkleine programma's. Ik verwacht geen problemen met audio/latentie enz.

Ik heb dezelfde kaart, en ik ben momenteel bezig mijn orgel om te bouwen (klavieren, pedaal en audio werken al, dus ik kan spelen), maar het punt dat jij noemt was ik nog niet mee bezig geweest.

Jos

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 okt 2015 10:01

Bericht 17 mei 2021 09:27

Re: RME HDSPe AIO PCIe interface

Dat is inderdaad de bedoeling MBart.
Mn pc draait op windows, zal eens kijken of het lukt wat je voorstelde.
Bij nader inzien zijn de versterkers toch redelijk te bereiken en handmatig uit te schakelen, dus dat is misschien nog de makkelijkste optie.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com