Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welke speakers?

Toon actieve onderwerpen


Jwk

Berichten: 3

Geregistreerd: 24 okt 2020 00:14

Bericht 01 mei 2021 14:18

Welke speakers?

Beste mede-orgelliefhebbers!

Ik ben lekker aan het hauptwerken geslagen. Alleen tot nu toe via een koptelefoon, maar dat is het nét niet. Als sampleset gebruik ik Rotterdam (hoofdorgel), maar zodra het wat meer richting het volle werk gaat, worden de klanken via de koptelefoon één grote brei.

Op zoek naar speakers dus, al is het ook maar om evt. gehoorschade te vermijden. Je leest daar toch wel wat over hier en daar.

Hebben jullie tips? Goed geluid voor in een kleine ruimte, niet al te duur a.u.b. Misschien zelf nog wat staan wat verkocht moet worden?

Als externe geluidskaart gebruik ik Steinberg URmkII.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 01 mei 2021 17:25

Re: Welke speakers?

Wat is je budget? Met actieve nearfield speakers van o.a. Genelec, Adam, JBL zit je goed.

Denk ook aan de opstelling van de speakers. Je kunt ze het beste op of net iets boven oorhoogte plaatsen, in een gelijkzijdige driehoek met je zitplaats op de orgelbank, op ongeveer 1 meter afstand. Het beste is om ze niet te plaatsen in een kast of met obstakels ervoor, en ook op enige afstand van de muur.

Zelf heb ik nog een paar JBL LSR305 over, voor EUR 170 op te halen in Enschede.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 mei 2021 00:20

Re: Welke speakers?

Beetje lastig om zo een instant-advies te geven zonder te weten wat je budget is en wat je al gehoord hebt bij anderen wat je aanspreekt (en wat minder).
Ga eens luisteren bij deze en gene en vorm jezelf een oordeel.
Pak anders een dikke versterker van Marktplaats met dito speakers en probeer het uit. Als het je niet goed bevalt, verkoop je ze gewoon weer.
Overigens denk ik dat je geluidskaart meer bepalend is dan je versterker met speakers, maar ik heb geen ervaring met Steinberg.
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 03 mei 2021 22:22, in totaal 2 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Jwk

Berichten: 3

Geregistreerd: 24 okt 2020 00:14

Bericht 02 mei 2021 09:54

Re: Welke speakers?

Qua budget wil ik max. 400 euro uitgeven. Uiteraard liever 200 dan 400, maar ik wil wel goed geluid.
Dank voor het meedenken in ieder geval! Enschede laat ik even aan me voorbijgaan @josq, tikkie te ver.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 03 mei 2021 10:23

Re: Welke speakers?

Beste JwK
Ik heb een aantal maanden geleden AdamT8V boxen aangeschaft. Ben er enthousiast over.
Zoals hiervoor vermeld: het resultaat staat en valt met een goede opstelling. Mijn boxen staan nu op een paar steunen in plaats van inbouw boven het orgel.
Kijk evt op het forum van de foto's van mijn oude en nieuwe opstelling.
viewtopic.php?f=4&t=4164

Groeten Arend.

Berichten: 65

Geregistreerd: 26 dec 2018 14:26

Bericht 10 jul 2021 17:31

Re: Welke speakers?

Besten,

Nadat ik jaren met Tannoy boxen heb gespeeld, toch maar eens wat anders.
1. Ik heb het front van mijn orgel gewijzigd door in het middenfront de pijpen naar boven te doen. Hierdoor een vrije ruimte.
2. Adam T7V en A7X gehaald bij Bax (om de hoek). De A7X gehouden. Deze dus in het front gezet (beetje schuin naar voren)
Verder heb ik nog bestaande boxen staan via de versterker.

Wat een verschil! Ik ben er erg blij mee.
Nu eerst maar genieten!

Groet, Kees

Berichten: 20

Geregistreerd: 02 apr 2015 10:45

Woonplaats: Boxtel

Bericht 10 nov 2021 22:10

Re: Welke speakers?

Beste Kees,

Heb je naast de Adam A7X ook een subwoofer?

En waar heb je precies bestaande boxen staan? Achter je voor surround effect?

Groetjes,
Jeroen

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com