Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audio-midi en performence scherm

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 12 mei 2021 12:33

Audio-midi en performence scherm

Hallo,
graag zou ik van U advies willen om het volgende probleem op te lossen.
Wanneer ik de audio op bv -10 zet blijf deze keurig doen wat die moet doen.
Zet ik echter het orgel uit -dus niet de Pc dan springt de Audio meter weer naar 0
Hetzelfde krijg ik als ik een van de 4 zwellers in of uit druk . Terwijl de andere 3 gewoon doen wat ze moeten doen.Ik heb een omgebouwd Monarke orgel, deze geeft duidelijk aan dat alle 4 de potmeters oke zijn.
Wat kan/moet ik veranderen in mijn systeem om dit op te lossen.
Alvast dank voor uw advies.
Gerrit Teunis 0619432897 mail: g-teunis@outlook.com

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 mei 2021 17:45

Re: Audio-midi en performence scherm

Gerrit

Volgorde van uitzetten is:
- audio uit (de versterker e.d. Geen geluidskaart uitzetten, die moet gelijk met de PC uitgezet worden)
- PC uit
- orgel uit

Bij aanzetten net andersom.
Zo hoor je geen ploppen in je speakers bij uitzetten/aanzetten van de PC en je orgel kan geen MIDI meer naar je PC sturen op het moment dat je het orgel uitzet.


En treedt de fout alleen op direct nadat je iets hebt aangepast, dan moet je na de aanpassing naar menu File --> Save any unsaved settings changes.
Zo worden de laatste aanpassingen ook in HW opgeslagen.

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 14 mei 2021 20:20

Re: Audio-midi en performence scherm

Dag Evert-Jan.. bedankt voor je informatie mbt audio niveau. het werkt als ik de juiste volgorde toepas.
Ik moet dan wel wanneer ik ff niet wil spelen het orgel aan laten staan..anders gaat het bij het weer aanzetten van het orgel weer mis
Echter daarna wanneer ik 1 van de 4 zweltredes gebruik gaat audio direkt naar 0. Deze stond op -14.
De overige 3 zweltreden werken echter wel korrekt. Het verbouwde Monarke orgel geeft echter aan dat alle 4 de potmeters korrekt werken. Dit zwelpedaal euvel kwam vorige week spontaan naar voren. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? En zo ja ..hoe los je dat op.
Tot zover mijn info.
Prettig weekend,
Gerrit Teunis

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 mei 2021 21:16

Re: Audio-midi en performence scherm

Zoals je het nu beschrijft: je computer valt dan in de slaapstand. De PC mag nooit in slaap vallen, ook als je niet speelt.

Dit kun je als volgt aanpassen:
- druk op de Windows-logotoets en toets R. Tik daarna powercfg.cpl in en druk op de Enter toets
- vaak staat Energiebeheerschema op "Gebalanceerd (aanbevolen)". Zet dit op "Hoge Prestaties". Indien de optie "Hoge Prestaties" niet op het scherm staat, klik dan eerst op "Aanvullende schema’s weergeven"
- klik vervolgens op "De schema-instellingen wijzigen"
- zet zowel "Het beeldscherm uitschakelen na" als "De computer in slaapstand zetten na" in de kolom "netstroom" op 'nooit'
- ga nu naar "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
- kies voor de volgende instellingen:
-- Harde schijf --> harde schijf uitzetten na --> instelling (minuten) = 0 (dit wijzigt in 'nooit' als de muis elders wordt neergezet, hetgeen ook de bedoeling is)
-- Slaapstand --> slaapstand na --> instelling (minuten) = 0 (nooit)
-- Slaapstand --> sluimerstand na --> instelling (minuten) = 0 (nooit)
-- Beeldscherm --> beeldscherm uitschakelen na --> instelling (minuten) = 0 (nooit)
-- USB-instellingen --> instelling voor selectieve USB-onderbreking --> instelling = uitschakelen

Het kan dan nog wel voorkomen dat je orgel bij uit en aanzetten ongewenste MIDI signalen naar de PC (en dus Hauptwerk) stuurt. Als dat na bovenstaande instellingen nog op treedt, dan moet je het orgel ook aan laten.

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 01 jun 2021 20:55

Re: Audio-midi en performence scherm

Hallo Evert Jan...mijn audiostand te zien via view..afgesteld bij de meeste orgels op -14 gaat sinds kort uit zichzelf aan de loop naar 18 soms 20 tot 24. Hoe Kan dat in vredesnaam..en hoe kun je dat eruit halen.
Alvast dank voor uw informatie
Gerrit Teunis

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com