Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5

Geregistreerd: 24 feb 2020 11:40

Bericht 22 jun 2021 20:05

Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Hauptwerkliefhebbers! Ik heb een vraag: ik gebruik hier momenteel een Focusrite Scarlett 8i6 geluidskaart in combinatie met een externe versterker (een Soundblaster X7). Zodra ik mijn koptelefoon in de Focusrite geluidskaart stop (er zitten 2 koptelefoon uitgangen op) dan zou het fijn zijn als de speakers geen geluid meer geven. Nu krijg ik namelijk geluid uit beiden, koptelefoon en speakers :)

Zodra ik de koptelefoon er weer uit trek, zouden de speakers het weer over moeten nemen. Eigenlijk net zoals een versterker dat doet. Ik hoor je denken: Waarom stop je de koptelefoon dan niet in de versterker? Omdat de versterker (en de geluidskaart) straks in het meubel weggewerkt zijn en ik er niet makkelijk bij kan...

Is hier een oplossing voor? OF: Hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast enorm bedankt,
Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jun 2021 10:34

Re: Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Als je Reaper hebt, kun je een apart koptelefoonkanaal maken en een permanente koptelefoonaansluiting in het meubel inbouwen, die aan de achterkant verbonden is met je geluidskaart.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5

Geregistreerd: 24 feb 2020 11:40

Bericht 23 jun 2021 18:26

Re: Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Thanks Jaap, ik heb de evaluatieversie van Reaper geinstalleerd. Kost wel weer een paar avonden denk ik om hier mee overweg te kunnen denk ik. Wat een mogelijkheden :shock:
Is het mogelijk om een eenvoudige config van iemand te krijgen waar het koptelefoon kanaal al uitgesplitst is?

Liever nog los ik het hardwarematig op, maar ik krijg het idee dat dat niet gaat lukken, behalve als ik de versterker in het zicht houd en daar de koptelefoon in/uit plug. Iemand nog hardware-tips?

Overigens zal ik tzt wat foto's van het eindresultaat hier posten, maar dat duurt nog tot de kerstvakantie. Tot die tijd bereid ik alle techniek voor op basis van m'n huidige orgel en rond de kerstvakantie schroef ik alle componenten (pc, touchscreens) in een orgel-meubel. Zin in!

Ik hoor graag van jullie in deze zoektocht, dank!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 jun 2021 21:31

Re: Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Ik heb in mijn meubel een koptelefoonplug ingebouwd en die in het meubel verbonden met de geluidskaart.
De koptelefoon is constant verbonden.
De versterker(s) schakel ik gewoon de spanning in of uit waarmee ik dus kan bepalen of de speakers wel of niet klinken.

Dat is hardwarematig zonder allemaal software toeters en bellen.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 24 jun 2021 08:53

Re: Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Ik heb ook een externe geluidskaart (Roland octacapture) met koptelefoonaansluiting. Ook de stuurversterker voor de MFB Boxen is erop aangesloten. Ik kan dus handmatig alleen over de koptelefoon spelen of over koptelefoon en de boxen, of alleen over de boxen. Met HW5 vraag ik me trouwens af wat de toegevoegde waardel van Reaper is.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5

Geregistreerd: 24 feb 2020 11:40

Bericht 29 jun 2021 19:53

Re: Koptelefoon op Focusrite Scarlett 8i6

Superbedankt voor de tips, mensen. Ik ga voor het simpelweg uitzetten van de versterker. Dat werkt altijd ;-)

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com