Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Vreemd gedrag midi in pedaal

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1759

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 nov 2021 23:32

Vreemd gedrag midi in pedaal

Sinds enige tijd bemerk dat als ik in het laagste oktaaf van het pedaal de A indruk met daaraan grenzende hoger gelegen zwarte pedaal toets dat ik dan een vreemd soort overstuurd/krassend geluid krijg en dat de polyfonie meter rap omhoog schiet.
Als ik het onderste klavier instel als pedaal en dezelfde toets combi indruk met dezelde registratie dan gebeurt het niet dus is het geen bug in Hauptwerk en dus moet het aan het midi matrix (uht) liggen.
Zou het kunnen dat bij het gelijk indrukken van de twee naast elkaar gelegen toetsen een van de reed switches gaat oscilleren? Dit zou het omhoogschieten van de polyphonie kunnen verklaren. Ik heb de print in het pedaal al iets verschoven zonder resultaat.
Kan zoiets veroorzaakt worden door een defect reed switch.
Heeft iemand een idee?. Suggestie?

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 nov 2021 00:10

Re: Vreemd gedrag midi in pedaal

Jan

Geen idee. Daarom een suggestie.
Je zou MIDI logging in HW aan kunnen zetten (menu General settings | General Preferences en tabblad Advanced preferences).
Orgel laden, registers aanzetten, logging aanzetten en dan die pedaaltoetsen beroeren. Is de fout voorbijgekomen, dan de logging stoppen en in de HW activity logfile kijken.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com