Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Voxus orgel concerthall

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 jan 2019 16:42

Voxus orgel concerthall

weer een nieuw orgel onderweg?



https://www.youtube.com/watch?v=uf1PIqiO7Sw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 01 jan 2019 20:15

Re: Voxus orgel concerthall

Amsterdam Orgelpark barok orgel?

Utrecht TivoliVredenburg? Het heeft in elk gevaal een Fagot 16' op het manuaal?

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 01 jan 2019 21:13

Re: Voxus orgel concerthall

Laat ze eerst eens iets afmaken (of mag ik dat alleen maar denken)? Dudelange is er voor de helft....

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 jan 2019 18:45

Re: Voxus orgel concerthall

Philharmony Haarlem?
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 08 jan 2019 23:29

Re: Voxus orgel concerthall

Of misschien… het Doelenorgel in Rotterdam...?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 jan 2019 17:25

Re: Voxus orgel concerthall

Het orgel van het concertgebouw soms?

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 11 jan 2019 21:27

Re: Voxus orgel concerthall

Qua helderheid neig ik ook te denken aan de doelen.

Mvg
Paul

Berichten: 15

Geregistreerd: 08 jan 2019 12:31

Bericht 14 jan 2019 15:16

Re: Voxus orgel concerthall

dit is het Flentrop-orgel van de Doelen, zeker weten
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 jul 2022 20:11

Re: Voxus orgel concerthall

pahasoft schreef:Laat ze eerst eens iets afmaken (of mag ik dat alleen maar denken)? Dudelange is er voor de helft....

Mvg,
Paul.
Inderdaad: Ons is beloofd dat er afgelopen voorjaar een Dudelange Surround update zou komen. Niet dus. Ik heb meerdere emails gestuurd, zonder antwoord/reactie. Drie keer heb ik geprobeerd te bellen, maar steeds geen contact. terwijl het tijdens openingsuren was dat ik belde.

Wat een slechte service!!! :oops: Van al mijn Sonus Paradisi sample-sets die al surround waren, kreeg ik inmiddels updates met mixer pagina om front, mid en rear te mixen.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 29 jul 2022 20:16

Re: Voxus orgel concerthall

Voor wie het gemist heeft: https://voxusorgans.com/nl/product/essen
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 30 jul 2022 23:58

Re: Voxus orgel concerthall

josq schreef:Voor wie het gemist heeft: https://voxusorgans.com/nl/product/essen

Ik koop nooit geen samples bij Voxus meer !!!!!!!

Ze houden zich niet aan afspraken/beloften, geven geen service zoals beantwoorden van email of aannemen van de telefoon. :oops: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Dit staat op hun website:
Het Stahlhuth/Jann-orgel in Dudelange (Luxemburg) is het droomorgel voor het romantische orgelrepertoire. Een groot romantisch orgel met Duitse, Franse en Engelse invloeden. Met twee zwelwerken, een volledig strijkerskoor, chamadewerk, 32 voeten, en de vele solostemmen is het een zeer veelzijdig orgel. Sinds 2002 zijn er meer dan 100 cd's verschenen vanuit Dudelange.

Sampleset edition:
-Dudelange Professional (2-kanaals stereo, wet samples)
-Dudelange Professional-extended (4-kanaals, wet + rear samples) Komt in een gratis update in voorjaar 2022 beschikbaar.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 01 aug 2022 10:19

Re: Voxus orgel concerthall

Best frustrerend allemaal maar ik vraag me af wat daar dan de reden voor kan zijn dat het zolang duurt.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het allemaal niet wil lukken met het samenvoegen van de front en de rear samples.

Mijn gevoel is dat dergelijke grote orgels en idem akoestiek minimaal uit 6 of 8 kanalen moet bestaan om de grote verschillen in galm lengtes e.d. van perspectieven toch uiteindelijk tot een goed resultaat te komen.

Om dergelijke orgels gedetailleerd en toch ruimtelijk weer te geven en zowel bespelen achter het klavier en tegelijkertijd ook luisteraar te zijn in de kerk heb je mijn idee toch meer stappen nodig dan alleen front er rear.

Met heel veel plezier speel ik op Tholen en Nijkerk, heel natuurlijk van klank en realisme, maar deze kerken zijn niet heel groot.

Haarlem daar in tegen heb ik al verschillende keren geïnstalleerd maar toch steeds weer verwijder om dat ik hem niet goed krijg, rear en front liggen te ver uit elkaar, op een koptelefoon kan het prima klinken maar via een speakeropstelling komt toch iets meer bij kijken.

Met Dudelange heb ik rear kanalen met Hauptwerk 7 IR Church 03 toegevoegd. Dit orgel klink heel natuurlijk en robuust en speel daar dagelijks met veel plezier op.

Mvrgr, Wim
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 01 aug 2022 19:10

Re: Voxus orgel concerthall

Hoi,

Destijds heb ik Dudelange gekocht omdat er toen al werd beloofd dat er tzt. een gratis upgrade voor 4 kanalen zou komen. En al heel veel maanden staat de informatie die ik hierboven gekopieerd heb, op de website van Voxus. En als ik navraag doe , verwacht ik ook antwoord.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 01 aug 2022 20:24

Re: Voxus orgel concerthall

De volgende email ontvangen binnen een paar dagen:

"Dag Adri,
0
Gouda [Adri: zie noot onder] past niet binnen onze bedrijfsfilosofie. We willen alleen uitzonderlijke orgels samplen.

We zijn zeker nog actief, alleen kondigen we pas iets nieuws aan wanneer het (bijna) klaar is.

Met vriendelijke groet,

Marien Stouten
Voxus Virtual Organs"


Adri: Ik had enkele jaren geleden (voor Covid) contact met de organist van de Ger. Kerk in Gouda, waar een schitterend Van Vulpen orgel in Batz stijl staat; m.i. een uitzonderlijk geslaagd orgel, en het enkele jaren geleden al aan Voxus geintroduceerd voor sampling en ze hadden geschreven dat ze inderdaad in dat orgel waren geinteresseerd.

Pas nu een antwoord 3 jaren (?) later wanneer ik hun enkele dagen geleden vroeg hoe de toestand ermee was. Dus blijkbaar volgens Voxus is dit orgel toch beneden hun peil. Welk peil dat dan is werd niet uitgelegd. Het klinkt een beetje arrogant, alsof dat Goudse orgel slecht zou zijn.

Mijn observatie: ze hadden mij toendertijd een emailtje moeten sturen met dit bericht. Ze hebben wellicht niet door dat elke nieuwe of oude klant koning of koningin is, en dat het negeren en vermijden van zulke klanten een averechts effect heeft. Immers, als je een steen in een vijver gooit kun je niet verwachten dat die steen gewoon zinkt zonder golven te maken tot aan de randen van die vijver.

Het gebrek aan goede en leuke, vriendelijke communicatie is m.i. heel belangrijk voor een zaak zoals Voxus. Hier mogen ze best iets aan verbetering doen.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 aug 2022 10:55

Re: Voxus orgel concerthall

adri schreef:De volgende email ontvangen binnen een paar dagen:

"Dag Adri,
0
Gouda [Adri: zie noot onder] past niet binnen onze bedrijfsfilosofie. We willen alleen uitzonderlijke orgels samplen.

We zijn zeker nog actief, alleen kondigen we pas iets nieuws aan wanneer het (bijna) klaar is.

Met vriendelijke groet,

Marien Stouten
Voxus Virtual Organs"


Adri: Ik had enkele jaren geleden (voor Covid) contact met de organist van de Ger. Kerk in Gouda, waar een schitterend Van Vulpen orgel in Batz stijl staat; m.i. een uitzonderlijk geslaagd orgel, en het enkele jaren geleden al aan Voxus geintroduceerd voor sampling en ze hadden geschreven dat ze inderdaad in dat orgel waren geinteresseerd.

Pas nu een antwoord 3 jaren (?) later wanneer ik hun enkele dagen geleden vroeg hoe de toestand ermee was. Dus blijkbaar volgens Voxus is dit orgel toch beneden hun peil. Welk peil dat dan is werd niet uitgelegd. Het klinkt een beetje arrogant, alsof dat Goudse orgel slecht zou zijn.

Mijn observatie: ze hadden mij toendertijd een emailtje moeten sturen met dit bericht. Ze hebben wellicht niet door dat elke nieuwe of oude klant koning of koningin is, en dat het negeren en vermijden van zulke klanten een averechts effect heeft. Immers, als je een steen in een vijver gooit kun je niet verwachten dat die steen gewoon zinkt zonder golven te maken tot aan de randen van die vijver.

Het gebrek aan goede en leuke, vriendelijke communicatie is m.i. heel belangrijk voor een zaak zoals Voxus. Hier mogen ze best iets aan verbetering doen.


AMEN :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 60

Geregistreerd: 09 mei 2012 08:51

Woonplaats: Katwijk

Bericht 04 aug 2022 22:54

Re: Voxus orgel concerthall

Richard McVeigh gaf onlangs een recital op wat hij noemt de "still unreleased surround version' van de Dudelange sample set.

Blijkbaar is er al een bèta surround versie gereed.

https://m.youtube.com/watch?v=QIVeHnkeaqg&t=920s
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 05 aug 2022 22:31

Re: Voxus orgel concerthall

willem_g schreef:Richard McVeigh gaf onlangs een recital op wat hij noemt de "still unreleased surround version' van de Dudelange sample set.

Blijkbaar is er al een bèta surround versie gereed.

https://m.youtube.com/watch?v=QIVeHnkeaqg&t=920s


Toch heel jammer dat hun klanten van het eerste uur, dwz. de eerste kopers van de Dudelange set, niet eens op de hoogte gehouden worden van deze ontwikkelingen. Ik ben nu de YouTube aan het beluisteren en mijn eerste indruk is dat het orgel rijker/voller klinkt.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 06 aug 2022 11:57

Re: Voxus orgel concerthall

Het oude gezegde dat “spreken is zilver en zwijgen is goud” is vanzelf lariekoek in dit geval.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 aug 2022 15:35

Re: Voxus orgel concerthall

Goede forumhygiene is ook wat waard. Deze thread gaat over een concerthalorgel dat door Voxus was aangekondigd, en dat inmiddels ook is uitgekomen. Klachten over niet nagekomen beloftes over het uitbrengen van een uitbreiding van een heel andere sampleset zijn hier dus een beetje op de verkeerde plaats gepost.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 20 okt 2022 22:54

Re: Voxus orgel concerthall

pahasoft schreef:Laat ze eerst eens iets afmaken (of mag ik dat alleen maar denken)? Dudelange is er voor de helft....

Mvg,
Paul.


AMEN!!! Ik koop nooit meer een sampleset van Voxus meer
Laatst bijgewerkt door FredM op 23 okt 2022 10:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 48

Geregistreerd: 08 feb 2011 22:49

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 21 okt 2022 09:09

Re: Voxus orgel concerthall

Sorry Fred,

Ik kan het niet laten.
Maar "nooit geen" = altijd.

En dat zal je waarschijnlijk niet bedoelen :)

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com