Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Heropname van verouderde samplesets

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 199

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 31 jan 2023 09:32

Heropname van verouderde samplesets

Ik vraag me af of de gedateerde samplesets van Milan nog eens opnieuw uitgebracht worden. Het zal voor niemand meer bevredigend zijn als ze nu zo'n gedateerde set aanschaffen.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 01 feb 2023 13:07

Re: Heropname van verouderde samplesets

Ik verwacht niet zoveel van Milan meer, als het gaat om sample sets.
Die zijn te druk met hauptwerk zelf, is mijn inschatting.
Van Salisbury zou er er een surround versie komen, maar de laatste opmerkingen zijn van 2013.
En Kampen komt dit half jaar uit voor een ander sample systeem, dus daar gaat ook niets mee gebeuren.

Jochum

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 02 feb 2023 16:49

Re: Heropname van verouderde samplesets

Jochum schreef:Ik verwacht niet zoveel van Milan meer, als het gaat om sample sets.
Die zijn te druk met hauptwerk zelf, is mijn inschatting.
Van Salisbury zou er er een surround versie komen, maar de laatste opmerkingen zijn van 2013.
En Kampen komt dit half jaar uit voor een ander sample systeem, dus daar gaat ook niets mee gebeuren.

Jochum


Jochum, de meeste die ik spreek zijn echt niet te vrede over dat andere samplesysteem en zullen liever een update hebben van de bestaande sample voor Hauptwerk. (of een hele nieuwe versie)
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 02 feb 2023 19:20

Re: Heropname van verouderde samplesets

Jochum, de meeste die ik spreek zijn echt niet te vrede over dat andere samplesysteem en zullen liever een update hebben van de bestaande sample voor Hauptwerk. (of een hele nieuwe versie)


Dat mag.

Jochum

Berichten: 8

Geregistreerd: 21 nov 2015 22:46

Bericht 14 feb 2023 18:28

Re: Heropname van verouderde samplesets

Ik zag dat de sampleset van Kampen flink in prijs verlaagd is. Deze kost nu 200 dollar per volume, dus 600 dollar voor de hele set.

Tot nu toe was de set vanwege de prijs buiten mijn bereik, maar met deze prijs komt het in de buurt. Is het nog de moeite waard om deze oude set aan te schaffen? Ik begrijp dat deze set geen surround versie heeft. Ik heb nu alleen Utrecht, maar wil er graag nog een mooie set bij hebben voor Hollandse Koraalkunst.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 15 feb 2023 09:38

Re: Heropname van verouderde samplesets

Binnenkort (Q1 / Q2 - 2023) komt Kampen beschikbaar binnen Sweelinq. Ben je voor € 10,- per maand klaar en krijg je er nog een handvol andere samplesets bij.

Voor € 600,- kun je 5 jaar lang Sweelinq al alle daarbinnen beschikbare orgels gebruiken. Prijs / prestatie kun je over discussieren. De prijs in in ieder geval in orde.

Groeten
Arend.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 15 feb 2023 22:09

Re: Heropname van verouderde samplesets

arendl schreef:Binnenkort (Q1 / Q2 - 2023) komt Kampen beschikbaar binnen Sweelinq. Ben je voor € 10,- per maand klaar en krijg je er nog een handvol andere samplesets bij.

Voor € 600,- kun je 5 jaar lang Sweelinq al alle daarbinnen beschikbare orgels gebruiken. Prijs / prestatie kun je over discussieren. De prijs in in ieder geval in orde.

Groeten
Arend.


Over de prestaties van Sweelinq kan zeker gediscussieerd worden, evenals dat ook over vele Hauptwerk samplesets wordt gedaan.... en soms ook terecht. Maar zoals elders op het forum ook al is opgemerkt moet dat veelal gezocht worden in de eigen configuratie. Een goed stel speakers en een daarbij passende sub is zowel voor Hauptwerk als ook voor Sweelinq een vereiste, al denk ik als ik de opmerking op het forum lees dat het voor Sweelinq misschien net iets meer geldt. Ik geniet al jaren van Hauptwerk (Haarlem, Zutphen, Tholen en de laatste tijd ook Allesandria en Goch), maar ik ben ook zeer positief verrast door Sweelinq. Dus voor degenen die Kampen willen bespelen, die zullen met Sweelinq zeker geholpen zijn.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe
Avatar gebruiker

Berichten: 559

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 feb 2023 22:38

Re: Heropname van verouderde samplesets

MartinK schreef:Ik zag dat de sampleset van Kampen flink in prijs verlaagd is. Deze kost nu 200 dollar per volume, dus 600 dollar voor de hele set.

Tot nu toe was de set vanwege de prijs buiten mijn bereik, maar met deze prijs komt het in de buurt. Is het nog de moeite waard om deze oude set aan te schaffen? Ik begrijp dat deze set geen surround versie heeft. Ik heb nu alleen Utrecht, maar wil er graag nog een mooie set bij hebben voor Hollandse Koraalkunst.


Hier is een redelijk recente opname dat ik met de gedateerde Kampen sampleset heb gemaakt:
https://youtu.be/hQH4XxZ4HCU

Ik vond de set destijds ook veel te duur, maar toen de update van Hauptwerk 4 naar HW 5 een feit was, zijn veel sample-sets van Milan drastisch in prijs gedaald. Ik heb ook de set voor half geld toen gekocht en daarmee de upgrade naar versie a.h.w. ruim terug verdiend.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 18 feb 2023 08:56

Re: Heropname van verouderde samplesets

Hallo Fred,

Ik heb hetzelfde gedaan als jij met de aanschaf van de sampleset, een paar jaar geleden. Heb je opname beluisterd en vindt het heel goed klinken, beter dan bij mij zo het lijkt. Op de een of andere manier meer definieerbaar, monumentaler.
Heb je hem op een bepaalde manier geladen? IR wel/niet toegepast? Voicing gedaan (tuning en/of intonatie)? Of iets anders wellicht? Of is het gewoon out-of-the-box?
Ben benieuwd naar je antwoorden.

groet Rob

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com