Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 16 jan 2022 17:18

Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Bericht 29 dec 2022 18:11

Even voorstellen

Hallo beste forumleden.

Voor dat ik eventueel wat vragen ga stellen wil, ik mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Henk Kreuk en wij wonen in de Krimpenerwaard. Ik ben inmiddels alweer een kleine drie jaren gepensioneerd en heb mijn hele werkzame leven bij een tandwiel /tandwielkasten fabrikant gewerkt in Rotterdam in allerlei functies.
De laatste 3 jaar van mijn lagereschooltijd heb ik wekelijks thuis een uurtje orgelles gehad van een toemalige organist van een van de protestante kerken in Capelle aan den IJssel op een harmonium wat mijn vader toendertijd had, maar ik was helaas, en nu nog, zeker geen talent. Maar de basis was gelegd. Later toen ik inmiddels getrouwd was toch een paar jaar zo nu en dan gespeeld op een tweedehands aangeschaft elektronisch orgel maar die moest wijken omdat het in de woonkamer wat te krap werd met de 6 kinderen die wij toen inmiddels rijk waren. Ik heb daarna wel een 4 tal keyboards gehad om het spelen niet echt te verleren maar daar kwam eigenlijk ook niet zo heel veel van. (inmiddels zijn die keyboards allen verhuist naar onze kleinkinderen)

Inmiddels heb ik na mijn pensionering eerst een 1 klavierig Viscount Cantorum VI gehad en deze al weer snel ingeruild voor een Cantorum Duo en toen de Cantorum Trio werd geïntroduceerd de Duo weer voor deze ingeruild. Vond het best redelijk klinken als een kerkorgel, alleen een broer van mij had inmiddels een Hauptwerk orgel aangeschaft bij Sonarte en ja dat klonk toch wel stukken echter vond ik.

Heb in overleg met mijn vrouw besloten dat ik een Hauptwerk orgel nu wel in de huiskamer kwijt zou kunnen en deze de eerste week van januari dit jaar bij Wim de Borst van Sonarte besteld. Ik moest echter wel minimaal op een levertijd rekenen van 9 maanden dus dat werd nog een poosje wachten.

Ook in januari naar van alles gaan zoeken op internet omtrent Hauptwerk en hier op dit forum terecht gekomen en flink wat gelezen hier. Al snel las ik over het boek van Evert-Jan van der Leij en dat ook gelijk maar besteld want mijn engels is nu ook niet echt geweldig.
Toen dacht ik als ik nu een tweedehands computer aanschaf, een niet te dure geluidskaart en een touchscreen en ik sluit die aan op mijn Cantorum Trio en vraag Sonarte mij alvast de Hauptwerk software met de dongel en dergelijke te leveren kan ik het alvast uit gaan proberen met de gratis beschikbaar gestelde orgels. Dus dat in mei-juni jl. gedaan en kon ik dus alvast wat wennen aan Hauptwerk (plaatje 1) Ook heb ik daar later weer de Sweelinq software op gezet en uitgeprobeerd. Ook verschillende mini orgels via dit forum uitgeprobeerd maar kreeg helaas niet alles voor elkaar met de samengestelde orgels maar wel de meeste.

Uiteindelijk is Sonarte eind augustus aan mijn bestelde orgel begonnen en is deze de laatste dag van november geleverd en ben daar dik tevreden over.(plaatje 2 en 3) Op deze 4 klavierige Clairon staan het hoofdorgel van de Laurenskerk van Rotterdam, het orgel van Utrecht en die van de St. Bavo te Haarlem. Deze Clairon is middels een ook ingebouwde versterker die ik alreeds had voor de Cantorum ook nog verbonden met 2 externe KEF Q7 luidsprekers die ik al jaren heb voor mijn stereo geluidsinstalatie en die staan aan beide uiteinden van de huiskamer achter mij als ik speel..

De Cantorum Trio heb ik maar niet weg gedaan en deze staat nu als “uitprobeer orgel” (wat het eigenlijk na juni alreeds was) boven op een slaapkamer en speel daar zo nu een dan nog de orgels van Sweelinq op. (plaatje 4)

Met vriendelijke groet,
Henk
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 29 dec 2022 18:36

Re: Even voorstellen

Henk,
Ziet er top uit en succes verder met je hobby

Groetjes Henk

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 02 jan 2023 11:28

Re: Even voorstellen

Henk,

Prachtig orgel van Sonarte.

Vraagje:
Welk pedaal heb je onder de Cantorum Trio?
Ik ben nog op zoek naar een klein pedaal. Ik heb geen ruimte voor een volledig pedaal.

Groeten
Arendl

Berichten: 4

Geregistreerd: 16 jan 2022 17:18

Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Bericht 02 jan 2023 13:10

Re: Even voorstellen

Arendl,

Dat is een 1 octaafs pedaal van Studiologic type: MP-113.

Deze had ik gelijktijdig met de Cantorum Duo (die ik voor de Trio had) gekocht bij Joh. de Heer.

Op hun site staat dat hij 54 cm breed zou zijn maar dat klopt niet hoor heb het even gemeten en het is 61,5 cm ongeveer.

Ik was er eigenlijk eerst niet echt tevreden over in het begin (was ook niks gewend want daarvoor speelde ik nooit met pedaal) want als je de pedalen indrukt dan gaat het hele geval iets lichtjes mee kantelen. Ik heb toen een plankje aan het uiteinde van de pedalen er onder gelegd (met zwart vilt beplakt) en toen ging het wel goed.

Met vriendelijke groet, Henk
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com