Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Sweelinq software

Toon actieve onderwerpen

Bericht 30 dec 2021 05:38

Re: Sweelinq software

Ik heb Sweelinq gespeeld. Op mijn Mac mini en Windows PC. Installatie is prima en snel. Maar de software is voor mij te beperkt.

Mijn Hauptwerk samplesets heb ik uitgebreid naar volledig 5 octaven en 32 tong pedaal, zodat ik alles kan gebruiken. Maar, van Hauptwerk gebruik ik weinig van de mogelijkheden (geen scherm, keyboard/muis aan mijn Mac mini): het werkt gewoon altijd.

Sweelinq zou een stap terug zijn omdat het niet is aan te passen. Omdat ik Hauptwerk al betaald heb (jaaaren geleden) zou Sweelinq extra kosten (en na 10 jaar betalen, heb ik nog niks.)

Als de sample sets voor Haupwerk beschikbaar komen (en de Hauptwerk flexibiliteit beschikbaar komt) dan ben ik bereid om een goede prijs voor dergelijke sets te betalen.

Bericht 30 dec 2021 23:48

(en na 10 jaar betalen, heb ik nog niks.)

Eigenlijk een vreemde benadering, dat zeg je toch ook niet over je telefoon abonnement?

Groet,
Jan

Bericht 02 jan 2022 00:05

Loosman schreef:Ben sinds gisteren een avondje aan het stoeien geweest met de Sweelinq software
de installatie ging vrij makkelijk. Via asiorearoute kon ik alles ook multichannel makkelijk doorlussen naar Reaper dat ik nodig heb i.v.m. roomcorrectie en crossovers naar de subwoofers
de Sweelinck software werkt intuitief maar heeft toch nog wat verbeter punten.
graag zou ik zien dat je de keuze hebt om registers naar verschillende speaker groepen te dirigeren. Handig als meerdere front speakers hebt.
Ook een bassplit functie zou fijn zijn daar maak ik veel gebruik van in mijn setup.
Last but not least graag ook de mogelijkheid om ipv 48 khz nu 96khz te kiezen.
Door de 96 khz optie in hauptwerk staat nu mijn hele systeem oa reaper en Rme op 96khz en als ik nu Sweelinq opstart moet ik in mijn hele keten naar 48khz omzetten, dit is voor mij te bewerkelijk en zou een dealbreaker voor mij zijn, ook omdat mijn digitale uitgang kanalen dan niet meer kloppen qua routing.
Doe je dat niet dan klinkt het hele orgel tevens een oktaaf te hoog.
Ik lees op dit forum dat sommigen het orgel scherp vinden klinken maar spelen ze dus niet een oktaaf te hoog als de rest van je setup op 96khz staat ingesteld

Groet Jan

Dat zou inderdaad heel handig zijn, 96khz was ook mijn probleem, nu gezet op 48khz en wat klinkt dat een stuk beter.

Mvg. Willem.

Bericht 08 jan 2022 20:38

Vandaag op Facebook te lezen: binnenkort weer een nieuwe sampleset voor Sweelinq.
Ben benieuwd. Het plaatje wijst volgens mij naar de traditie van Bätz/Witte.

Bericht 08 jan 2022 21:56

Van dat Batz/Witte had ik nog niet eens opgemerkt. Zou kunnen!
Scherp hoor!!

Jochum

Bericht 08 jan 2022 22:25

Jochum schreef:Van dat Batz/Witte had ik nog niet eens opgemerkt. Zou kunnen!
Scherp hoor!!

Jochum

Waarschijnlijk Gorichem gezien de foto is het van het hoofdwerkfront

peter

Bericht 09 jan 2022 21:04

peterdb72 schreef:
Jochum schreef:Van dat Batz/Witte had ik nog niet eens opgemerkt. Zou kunnen!
Scherp hoor!!

Jochum

Waarschijnlijk Gorichem gezien de foto is het van het hoofdwerkfront

peter

Als je goed kijkt is het zeker niet het front van Gorinchem. Lijkt er wel op maar zitten een paar duidelijke verschillen.
Ik denk dat het het orgel van de grote kerk Westzaan is.

Bericht 15 jan 2022 11:50

Loosman schreef:
blokdoorn schreef:Een abonnementsmodel lijkt me de enige levensvatbare manier voor een over de wereld verspreidde nichemarkt.

Door het uitbrengen van samplesets met eigen besturings software maken ze hun eigen afzet markt kleiner.
Niet iedereen is bereid of wil weer hele nieuwe software installeren.
In mijn geval was het lastig om in mijn setup met reaper , dirac etc. te integreren en daarom ben ik ermee gestopt.
Als ik bij Noorlander aan het roer zat dan zou ik ook gewoon een hauptwerk versie van de 2 samplesets uitbrengen inclusief de bijbehorende IR"s dan wed je op 2 paarden te gelijk. de opnames zijn er toch al.

Jan

Ik geloof dat Noorlander afscheid genomen heeft van Hauptwerk en volledig (gedwongen?) focussed op Sweelinq.

Bericht 15 jan 2022 13:48

Sanderious schreef:Ik geloof dat Noorlander afscheid genomen heeft van Hauptwerk en volledig (gedwongen?) focussed op Sweelinq.

Op de site https://www.hauptwerk.com/dealers/ staan ze niet (meer).
Vorige

Keer terug naar Audio software