Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Fidelizer Pro

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 24 jan 2023 17:40

Fidelizer Pro

Hallo,

Vanwefe heel goede ervaring met de Freeware versie van Fidelizer heb ik de Proversie aangeschaft. Echter krijg ik de instellingen niet zodanig dat het werkt als de steeds handmatige installatie van de Freeware versie. Ik stel bij beide versies in met Purist mode, en dan verder defaults en startewn van Fidelizer. De Pro versie heeft meer Advanced features, maar wat ik ook probeer, wat bij de Freeware versie lukt, namelijk dat de CPU amper of zelfs helemaal niet uit de hoek komt, zelfs bij starten en/of stoppen van recording, dat krijg ik niet voor elkaar met de Proversie.

Zijn er Fidelizer gebruikers die me kunnen helpen?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 feb 2023 19:41

Re: Fidelizer Pro

Hallo Fred

Ik gebruik fidelizer pro ook maar dat werkt bij mij goed dus ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is.
Start het programma wel automatisch op? en start Hauptwerk ook automatisch op?

Jan

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 20 feb 2023 23:04

Re: Fidelizer Pro

Loosman schreef:Hallo Fred

Ik gebruik fidelizer pro ook maar dat werkt bij mij goed dus ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is.
Start het programma wel automatisch op? en start Hauptwerk ook automatisch op?

Jan


Dag Jan en Fred,
Als mijn computer volledig is geoptimaliseerd voor Hauptwerk, wat kan Fidilizer dan nog extra doen om de geluidskwaliteit verder te optimaliseren.
Hgr, Wim
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 21 feb 2023 00:07

Re: Fidelizer Pro

zandhoop schreef:
Loosman schreef:Hallo Fred

Ik gebruik fidelizer pro ook maar dat werkt bij mij goed dus ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is.
Start het programma wel automatisch op? en start Hauptwerk ook automatisch op?

Jan


Dag Jan en Fred,
Als mijn computer volledig is geoptimaliseerd voor Hauptwerk, wat kan Fidilizer dan nog extra doen om de geluidskwaliteit verder te optimaliseren.
Hgr, Wim


Als je zonder Fidelizer werkt, gaat het ook goed meestal, maar als je een registratie preset kiest, recorder start of stopt, dan vliegt de CPU in het rood. Dat hoeft niet te betekenen. Maar ik heb ook met een luistertest gemerkt dat als Fidelizer actief is niet alleen het CPU level nauwelijks uit de hoek komt, maar dat een opname merkbaar beter klinkt, zeker bij zachte passages omdat minder ruis is.

En Jan, ik start de PC en Hauptwerk handmatig op. Via de Fidelizer helpdesk heb ik de tip gekregen om een delay van 1 minuut voor de autostart van Fidelizer in te stellen. Dan start Fidelizer pas als Hauptwerk draait en orgel geladen is.
Echter heb ik gemerkt dat als je vervolgens een ander orgel laadt, dat de Fidelizer settings verloren zijn gegaan en Fidelizer opnieuw moet worden gestart.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 feb 2023 20:19

Re: Fidelizer Pro

Fred

ik denk dat jij HW niet als Administrator start. Daardoor kan HW niet op real-time priority niveau lopen en zie je soms die CPU pieken als je het scherm aan raakt.
Je kunt dit controleren door HW te starten zoals je normaal doet maar Fidelizer niet. Laad een orgel. Ga naar de taakbalk, klik daarop met de rechtermuisknop en kies taakbeheer. In het opkomende scherm kies het tabblad "Details". Daar staan alle processen waaronder HW. Klik daar met de rechtermuisknop, ga naar prioriteit instellen en dan kun je zien wat de actuele prioriteit is. Je kunt nu op realtime klikken en het orgel bespelen.

Wat Fidelizer doet is
- audioprogramma's op een hoger niveau in Windows runnen, waaronder HW, en niet audioprogramma's op een lagere prioriteit. Omdat HW bij het laden een orgel niet als audioprogramma gezien wordt (de verbinding HW met de geluidskaart is er nog niet), is Fidelizer zijn instellingen tbv HW kwijt. Dat is mi de reden dat je Fidelizer opnieuw moet starten als je een nieuw orgel laadt.
- niet noodzakelijke services stoppen (niet uitschakelen zoals in de diverse lijstjes op het forum of in mijn boek gebeurt)
- een aantal optimalisaties doorvoeren
- de kernel timer korter zetten (van 15,6 naar 0,5 msec) waardoor programma's "sneller aan de beurt zijn" om hun ding te doen. CPU verbruik gaat hierdoor omhoog (maar dat is toch al hoog tov een standaard PC ivm het instellen van Windows op hoge prestaties en een vaste CPU klok)
- Audio laten afhandelen door specifiek daarvoor gekozen CPU cores en andere Windows taken/programma's door andere cores
- Audio programma's als administrator laten starten. Ik weet niet of Fidelizer dat ook bij HW doet.
Bron: https://www.fidelizer-audio.com/about-fidelizer/
In het hele verhaal komt ASIO niet voor, wel de Windows mixer en Core Audio’s API. De mixer wordt helemaal niet gebruikt door HW en ASIO maakt geen gebruik van Core Audio’s API.


Je hebt je PC al geoptimaliseerd. Ik denk dat als jij HW als Administrator start, je CPU-pieken probleem ook voorbij is omdat HW dan op real-time priority niveau loopt. Je moet in HW wel een vinkje plaatsen (General settings | General Preferences en tabblad Advanced preferences en dan bij de optie 'Try to run Hauptwerk at real-time priority on Windows').
HW als Administrator starten kun je via het HW icoontje op het bureaublad instellen: rechtermuisknop en kies Eigenschappen, tabblad Snelkoppeling en dan de knop Geavanceerd en een vinkje zetten bij Als Administrator starten.
Je krijgt wel een pop-up scherm als je HW start waarin toestemming gevraagd wordt. Maar je kunt nu nu alles via een touchscreen doen.

Berichten: 18

Geregistreerd: 04 jan 2019 17:44

Bericht 22 feb 2023 00:09

Re: Fidelizer Pro

HW als Administrator starten kun je via het HW icoontje op het bureaublad instellen: rechtermuisknop en kies Eigenschappen, tabblad Snelkoppeling en dan de knop Geavanceerd en een vinkje zetten bij Als Administrator starten.
Je krijgt wel een pop-up scherm als je HW start waarin toestemming gevraagd wordt. Maar je kunt nu nu alles via een touchscreen doen.


Ik heb incidenteel CPU pieken. Bij mij stond HW niet real-time priority (wel in HW aangevinkt). Ik heb het aangepast op bovenstaande manier, maar ik krijg alleen de vraag 'als administrator starten' als ik HW handmatig opstart. Het programma zit echter bij mij in de map opstarten en bij automatisch opstarten gaat dit niet 'als administrator' en dus niet real-time priority. Moet ik dan nog wat aanpassen?
Alvast bedankt! Remco

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 feb 2023 19:57

Re: Fidelizer Pro

Ik heb je een direct bericht gestuurd.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 22 feb 2023 20:06

Re: Fidelizer Pro

Remco78 schreef:
HW als Administrator starten kun je via het HW icoontje op het bureaublad instellen: rechtermuisknop en kies Eigenschappen, tabblad Snelkoppeling en dan de knop Geavanceerd en een vinkje zetten bij Als Administrator starten.
Je krijgt wel een pop-up scherm als je HW start waarin toestemming gevraagd wordt. Maar je kunt nu nu alles via een touchscreen doen.


Ik heb incidenteel CPU pieken. Bij mij stond HW niet real-time priority (wel in HW aangevinkt). Ik heb het aangepast op bovenstaande manier, maar ik krijg alleen de vraag 'als administrator starten' als ik HW handmatig opstart. Het programma zit echter bij mij in de map opstarten en bij automatisch opstarten gaat dit niet 'als administrator' en dus niet real-time priority. Moet ik dan nog wat aanpassen?
Alvast bedankt! Remco


Dat lijkt me ook wel wat: automatisch Haupwerk als admin laten starten. Hoe doe ik dat? Stuu me ook maar een pb, waarvoor dank.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 feb 2023 21:17

Re: Fidelizer Pro

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 24 feb 2023 10:07

Re: Fidelizer Pro

Goedemorgen,

Gisteren Fidelizer Pro gekocht maar niet via mij Hauptwerk computer, nu heb ik een key sleutel via de Paypal betaling maar als ik die kopiër en plak doet Fidelizer er niets mee.
Had ik hem dan echt via mijn Hauptwerk computer moeten aanschaffen?

Hgrt, Wim
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 24 feb 2023 10:24

Re: Fidelizer Pro

Ja idd hardware id

Gr. Henk

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com