Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Inspirata convolution reverb Vst

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 aug 2020 19:23

Inspirata convolution reverb Vst

https://www.behance.net/gallery/2332272 ... -interface

https://www.inspiredacoustics.com/en/pr ... orkstation

Inspired acoustics komt met een eigen conv. Vst speciaal voor samplesets.

Gr Jan
Laatst bijgewerkt door Loosman op 17 aug 2020 08:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 17 aug 2020 07:40

Re: Inspirata conv. Vst

Interessant! Misschien kun je dit draadje een wat duidelijker omschrijving geven? ;) Inspired Acoustics heeft blijkbaar flink geinvesteerd in onderzoek en ontwikkeling en komt nu met software waarmee je de nagalm in kunt stellen, niet alleen voor Hauptwerk maar ook voor andere toepassingen. Zulke software is er volop, maar ze lijken toch een paar mooie vernieuwingen te hebben.

Interessant vind ik vooral dat je niet alleen de positie van de luisteraar, maar ook de positie van de geluidsbronnen kunt aanpassen. Met een onbeperkt aantal kanalen betekent dit dat je iedere orgelpijp (ieder sample) z'n eigen nagalm kunt geven. Ook kun je zoveel surround kanalen aanmaken als je wilt. Ben heel benieuwd hoe het klinkt en of er compromissen aan vast zitten.

Met convolution reverb is altijd een aandachtspunt dat de galm het geluid kleurt. Alleen impulse responses van het oorspronkelijke gebouw zullen een werkelijkheidsgetrouw beeld kunnen geven. Zijn die beschikbaar (zoals bij enkele sample sets het geval is), dan kan er iets heel moois ontstaan. Spannende ontwikkelingen!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 sep 2020 11:44

multikanaals of IR

https://youtu.be/mNIe5MRH5ME

In dit filmpje wordt Inspirata verder uitgelegd.

Berichten: 53

Geregistreerd: 31 jan 2019 18:47

Bericht 11 okt 2020 10:37

Re: multikanaals of IR

Loosman schreef:https://youtu.be/mNIe5MRH5ME

In dit filmpje wordt Inspirata verder uitgelegd.


Heel interessant! Qua technologie streeft Inspirata nu Altiverb voorbij. Altiverb heeft een vast standpunt waarop je als luisteraar staat, en kun je de locatie van de geluidsbron in slechts een deel (rechthoek) van de ruimte plaatsen. Met Inspirata kun je zowel de geluidsbron als de luisterpositie op iedere gewenste plek in de ruimte zetten. Prachtig! Ik ben benieuwd of er nog meer kerken en kathedralen aan de catalogus worden toegevoegd.
"L'orgue, c'est mon orchestre!” - César Franck
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 01 dec 2020 14:56

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Inspired acoustics is ons aan het opwarmen voor de release van Inspirata.

https://www.inspiredacoustics.com/en/ex ... ata-signup

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 02 dec 2020 18:23

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Hoopt dat het mooie wordt!
Wordt Dec 10 gereleased volgens website.
Zou het aan Hauptwerk toegevoegt worden net als de hauptwerk reverbs,of heb je er Reaper bij nodig?
Groeten
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 dec 2020 20:06

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Hoi Pete

Het is een Vst dus ik verwacht dat je Reaper nodig hebt.
Het zou leuk zijn als Hauptwerk ook Vst host functie zou krijgen.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 dec 2020 15:17

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Inspirata is uit en voor de geïnteresseerden is er een gratis lite versie te downloaden .

https://www.inspiredacoustics.com/en/pr ... tation#try

teaser
https://vimeo.com/483598386

gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 11 dec 2020 16:27

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Bedankt Jan, gaat het zeker uitproberen!



Gr. Henk

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 05 jan 2021 23:38

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Heeft iemand het al geprobeerd?
Ben wel benieuwd!
Het is een stevige prijs
Groeten

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 jan 2021 17:34

Re: Inspirata convolution reverb Vst

pedro schreef:Heeft iemand het al geprobeerd?
Ben wel benieuwd!
Het is een stevige prijs
Groeten


gratis lite versie te downloaden ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 06 jan 2021 20:38

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Dat is maar stereo.
Ik will meer kanaalen proberen :)
Die versie geeft ook een mono indruk volgens audio forums in het engels.
Sommige vinden het erg mooie maar een veel mensen hadden problemen met downloaden.
Misschien is dat nu over.
Dus ik weet het allemaal niet,Jan Wim :P

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 06 jan 2021 20:58

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Als ik me nog herinner gaat de sample rate maar tot 48 op die lite versie,niet tot 96

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 27 feb 2021 11:45

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Met de laatste update zijn de basisinstellingen iets gewijzigd. Daar heeft de Lite versie van geprofiteerd. Direct signaal is nu niet meer zo "mono". Voor wie de Lite versie al heeft: updaten is de moeite waard. Voor wie het nog niet heeft gratis downloaden kan vandaag nog.
Ik heb gisteren in de Filebase van MPS orgelseite een GrandOrgue ODF voor de Noordboek Demo sampleset geladen die speciaal bedoeld is om met een akoestieksimulatieprogramma te gebruiken/experimenteren. Daarbij ook een beschrijving hoe VST plugins te gebruiken met HW via de VST link maar ook met GO en HW versies die geen VST link hebben.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 01 maart 2021 18:05

Re: Inspirata convolution reverb Vst

pedro schreef:Dat is maar stereo.
Ik will meer kanaalen proberen :)
:P


Dat kan ook met de Lite versie. je kunt de VST plugin meermalen in het Hostprogramma laden met verschillende instellingen. Zoa kan je b.v. direct en early reflections naar de hoofdluidsprekers sturen en het rear signaal aar de achterluidsprekers. Zie bijgaande routing in Cantabile. Je kunt dit uitbreiden naar zoveel kanalen als je wilt (en je computer en soundkaart aankunnen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 01 maart 2021 20:33

Re: Inspirata convolution reverb Vst

BasKb schreef:Ik heb gisteren in de Filebase van MPS orgelseite een GrandOrgue ODF voor de Noordboek Demo sampleset geladen die speciaal bedoeld is om met een akoestieksimulatieprogramma te gebruiken/experimenteren. Daarbij ook een beschrijving hoe VST plugins te gebruiken met HW via de VST link maar ook met GO en HW versies die geen VST link hebben.


De beschrijving hoe VST plugins te gebruiken met HW via de VST link maar ook met GO en HW versies die geen VST link hebben heb ik ook in het Nederlands.
Het kostte wat moeite om hem te comprimeren binnen de toegestane 250KB :roll: maar dat is gelukt.
Voor wie interesse heeft. Hij gaat hierbij.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 29 apr 2021 19:59

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Het heeft even geduurd omdat ik wat problemen had met mijn gehoor in de afgelopen maand (gelukkig nu weer over) maar ik heb nu wat met INSPIRATA geëxperimenteerd en ben er wel van onder de indruk. Met name bij gebruik van de direct/reverberant optie waarbij het directe geluid ook via IR wordt verkregen dus met IR's incl. de z,g, Spike.
Ik heb zojuist een voorbeeld op Contrebombarde gezet: https://www.contrebombarde.com/concerthall/music/46232 (Elevation van Camille Saint-Saens,via midi want mijn capaciteiten als orgel bespeler zijn daarvoor ontoereikend).
Niet met Noordbroek maar met mijn eigen samplesetje van het Onderhorst kabinetorgel. Wel met de GrandOrgue versie daarvan via de VST configuratie zoals hiervoor beschreven. Ik ben wel benieuwd naar wat jullie er van vinden en ook of jullie inmiddels vermeldenswaardige ervaringen hebt met Inspirata.

Groet van Bas

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 30 sep 2021 11:41

Re: Inspirata convolution reverb Vst

Inmiddels heb ik de Personal Edition van INSPIRATA aangeschaft met een daarbij een database aan IR’s van 139GB. Het betreft nog steeds dezelfde 37 verschillende ruimtes als in de Lite Edition. Per ruimte dus gemidddeld 3,7GB an IR’s! Wel met encryptie en beschermd met Ilok dus alleen met INSPIRATA te gebruiken. Door het grote aantal IR’s is het mogelijk is om virtuele instrumenten in de ruimte te verplaatsen en om als het ware virtueel door de ruimte te wandelen. Ik heb een klein Demo-filmpje gemaakt dat dit illustreert.
Voor wie interesse heeft: https://www.youtube.com/watch?v=CZ6uAvl3KFI

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com