Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi HW IV omzetten naar notenschrift

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 30 jan 2021 22:59

Midi HW IV omzetten naar notenschrift

Hallo allemaal,

Wie kan een tip geven voor het omzetten van HW IV gegenereerde MIDI bestanden naar notenschrift? Ik heb Musescore 3 als proef geinstalleerd op mijn PC, maar die zet het midibestand van HW op de verkeerde plek neer -> noten van de rechterhand belanden op de regels van het pedaal. etc. Niet ideaal dus. Als er mensen zijn die hun ervaringen willen delen, hoor ik heel graag.

Andere vraag die ik heb: wat is het gangbare programma om MIDI files aan te passen (bijvoorbeeld een foute noot corrigeren)?

Alvast dank voor de reacties,

Met vriendelijke groet,

-- Lieuwe

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jan 2021 00:20

Re: Midi HW IV omzetten naar notenschrift

IK heb geen ervaring met Musescore.
Maar als elk MIDI kanaal op een afzonderlijke balk gezet wordt, zul je met elke hand op een verschillend klavier moeten spelen.
In HW is pedaal MIDI kanaal 1, man. 1 is kanaal 2, man. 2 is kanaal 3, enz. gedefinieerd.
Misschien kun je dat aangeven in Musescore bij het inlezen van het MIDI bestand zodat alles op de juiste balk komt.
Ander punt is het nauwkeurig in de maat spelen; anders moet je achteraf een hoop noten qua tijdsduur corrigeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 31 jan 2021 12:40

Re: Midi HW IV omzetten naar notenschrift

Evert-Jan schreef:IK heb geen ervaring met Musescore.
Maar als elk MIDI kanaal op een afzonderlijke balk gezet wordt, zul je met elke hand op een verschillend klavier moeten spelen.
In HW is pedaal MIDI kanaal 1, man. 1 is kanaal 2, man. 2 is kanaal 3, enz. gedefinieerd.
Misschien kun je dat aangeven in Musescore bij het inlezen van het MIDI bestand zodat alles op de juiste balk komt.
Ander punt is het nauwkeurig in de maat spelen; anders moet je achteraf een hoop noten qua tijdsduur corrigeren.


Ik heb Notion6 en daar kun je de kanalen instellen zoal HW definieert.
Inderdaad als ik een MIDI file maak van mijn spel en ik probeer zo strak mogelijk te spelen, is er nog veel te quantisen. Dus daar gebruik ik Notion6 niet voor.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 09 feb 2021 15:45

Re: Midi HW IV omzetten naar notenschrift

Ik gebruik al tijden musescore en het bevalt mij erg goed. Maar ik gebruik niet een midi keyboard of hauptwerk. Gewoon het toetsenbord de linker hand voor de noot namen en de rechterhand op het numerieke gedeelte voor de noot waardes. Je kunt het bijna blind doen. alleen je moet er eerst wel aan wennen.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com