Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zelfbouw

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 18

Geregistreerd: 21 sep 2022 19:45

Bericht 23 sep 2022 21:53

Zelfbouw

Even een vraagje
Ik speel tegenwoordig met het programma sweelinq, maar de boxen van mijn wat oudere Johannus Wesley Jubilate zijn niet helemaal geschikt hiervoor, als ik met hoofdtelefoon speel is het wel mooi, nu wou ik graag een paar boxen boven op het orgel zetten, wat zou dan het beste zijn
En ik loop er tegen aan dat boxen/speakers op het orgel niet een mooie uitstraling hebben en wilde ik een kastje er boven bouwen voor de boxen, wat kan ik daarvoor gebruiken en hebben jullie nog verdere tips?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 24 sep 2022 00:37

Re: Zelfbouw

Speakers in een kast zetten is meestal niet goed voor de geluidskwaliteit. Ik heb vaak genoeg gezien/gehoord dat mensen de speakers achter een prachtig pijpenfrontje zetten, maar dat ze vervolgens een waardeloze klank hebben. Dus ik zou de speakers gewoon los bovenop het orgel zetten. Het beste is als ze op of iets boven oorhoogte staan, schuin voor je, gericht op je oren.

Ik weet niet wat je budget is, maar de Adam T5V is een erg goede speaker. Ongeveer 300-350 euro per paar. Beter krijg je ze niet voor dat geld. Ga je goedkoper, dan wordt de kwaliteit ook minder.

Een orgel heb je in de eerste plaats voor het geluid, en niet omdat het zo'n leuk meubel is om naar te kijken. Als het geluid tegenvalt, heb je er weinig plezier van.

Berichten: 18

Geregistreerd: 21 sep 2022 19:45

Bericht 24 sep 2022 14:30

Re: Zelfbouw

Dat ligt niet echt binnen budget nee, maar welk snoer heb je nodig voor speakers om ze op orgel aan te sluiten. of is het dan de bedoeling dat je ze op je pc aansluit?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 27 sep 2022 21:19

Re: Zelfbouw

Hoi, speakers moet je aansluiten via een pc en (externe) geluidskaart. Als je passieve speakers hebt (die geen eigen stekker hebben) heb je ook een versterker nodig.

Misschien is het goed om even op een rijtje te zetten:
* Wat je al hebt (orgel, pc, speakers, licenties etc)
* Wat je wensen zijn
* Wat je budget nu is en wat je na verloop van tijd bij wilt leggen

Dan kunnen we je vast een beetje verder helpen.
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 28 sep 2022 09:22

Re: Zelfbouw

Ik heb een aantal jaar geleden philips mfb speakers aangeschaft.
En dat gaf een hoorbare verbetering ten opzichte van de speaker in het orgel.
Deze speakers zijn niet heel mooi. Maar kun je op MP voor rond de 100 euro kopen. En bevalt het niet dan verkoop je ze weer. Zijn ook active speakers dus heb je geen extra versterker voor nodig.

Berichten: 18

Geregistreerd: 21 sep 2022 19:45

Bericht 01 okt 2022 19:07

Re: Zelfbouw

Ik wil graag boxen/speakers die een uitbreiding zijn van het orgel, dus die ik op het orgel zet en die je dan verbind met het orgel en dat de speakers van het orgel en de externe speakers samenwerken,
alleen weet niet hoe dat moet

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 01 okt 2022 19:52

Re: Zelfbouw

Als je het simpel en goedkoop wilt, dan kun je gewoon een setje pc-speakers met USB-aansluiting kopen. Die sluit je aan op de pc, je selecteert ze als audio outputs in Hauptwerk en klaar is kees. Maar zoals gezegd, een goede geluidskwaliteit vraagt meer.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com