Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Krijn stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 9

Geregistreerd: 10 aug 2011 07:51

Bericht 04 jan 2013 14:49

Krijn stelt zich voor

Hallo allemaal,

Mijn naam is Krijn Padmos en kom uit Ouddorp. Ik speel weer orgel sinds een jaar of 6, na een pauze van ongeveer 25 jaar. Iets wat ik op dit forum meer tegen kom. Sinds 2 jaar ook weer fanatiek met orgelles bezig en verder gegaan waar ik vroeger ben gestopt.

Ik ben sinds enkele jaren fervent Hauptwerk gebruiker. Eerst in aansluiting op een Johannus Opus 20 en sinds kort op een zelfbouw orgel. Het zelfbouw project heeft bij elkaar ruim een jaar geduurd en heb ik samen met een vriend uitgevoerd. Hij al het houtwerk en ik het Hauptwerk, assemblage, schilderwerk en de elektronica. We hebben twee kleuren in het orgel terug laten komen. Dat is rood en lang gestoomd beuken. Rood (overigens iets donkerder als op de foto) is een compromis met het interieur en natuurlijk het thuisfront. Voor de liefhebber staan er op www. fampadmos. nl nog een serie foto's (in willekeurige volgorde) die we tijdens de bouw hebben genomen.

De configuratie van het Hauptwerk deel (alweer vele jaren oud) is:
- Windows 7
- ASUS M4A88TD-M EVO/USB3 motherboard
- AMD Athlon II X4 635 processor
- 8 Gb memory (moet nog naar 16 Gb)
- Focusrite Saffire pro 24 (externe geluidskaart)
- Boxen heb ik als maatwerk laten maken.
- Midi hardware: Content, GINO midi interface en Midi Boutique

Samplesets:
- Vollenhove
- Silbermann, Freiberg, Petrikirche
- Anloo
- Gapinge
-
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 jan 2013 15:18

Re: Krijn stelt zich voor

Hoi Krijn
Welkom op het pcorgan forum. Wat een binnenkomer zeg met zo'n mooi 4 klaviers orgel . Mooie kleur combinaties, het hoeft niet altijd eiken te zijn. :!:
Heb zelf ook 10 jaar niet gespeeld maar op een gegeven moment komt het weer terug. In mijn geval kwam dat deels door andere hobby's maar ook omdat ik op een gegeven moment was uitgekeken op de klank van mijn Johannus 220. Nu met Hauptwerk heb ik niet meer het excuus dat de klank tegenstaat. :!: :!: Ik heb in ieder geval zoveel plezier in Hauptwerk en alle aanverwante zaken (forum o.a.) dat ik voorlopig niet meer aan een lange orgelpauze denk.
Veel speelplezier toegewenst op je mooie console.

Groeten Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 jan 2013 15:56

Re: Krijn stelt zich voor

Hoi Krijn,

van harte welkom, leuk dat Hauptwerk ook je orgelliefde weer aangewakkerd heeft.

en wat een prachtig orgel gebouwd, kan je trots op zijn samen met je medebouwer die ook zijn steen heeft bijgedragen.

veel plezier

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 jan 2013 01:12

Re: Krijn stelt zich voor

Welkom op het forum Krijn!
Schitterende orgelkast, zeker als hij in het echie wat donkerder is.
Aan de indeling van de registerplaatjes meende ik inderdaad Vollenhove te herkennen...mooi set.
Ik dacht dat ik al uitzonderlijk was met 15 jaar geen orgel aangeraakt te hebben....ben ook weer sinds 1 jaar bezig, en met plezier.
Veel forum- speel- en Hauptwerkplezier toegewenst!
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 08 jan 2013 20:36

Re: Krijn stelt zich voor

Hoi Krijn,

Ik heb wat foto's bekeken op je website. Ziet er allemaal zeer mooi en degelijk uit!

Complimenten.

Groet,
Edwin
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 10 jan 2013 14:11

Re: Krijn stelt zich voor

Welkom Krijn,

ook ik ben bezig met de kleur rood...

Ik houd jullie nog even in spanning,
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com